Svátek má Jaroslav
Všestranně podporujeme nestátní neziskové organizace z Olomouckého kraje a pomáháme jim. Vytváříme trvalý prostor pro komunikaci a spolupráci neziskovek mezi sebou i vůči jiným sektorům společnosti.

Materiální sbírka jaro 2012

Plakatek--materialni-sbirkaMalé velikosti, obnošené, dlouho nenošené či nadbytečné věci – nerudovskou otázku: „Kam s nimi?“ zodpoví jarní materiální sbírka šatstva, obuvi a domácích potřeb, která se uskuteční ve dnech 28. – 31.března 2012. Již po jedenácté s Městem Zábřeh a po osmé s Městem Mohelnice ji pro Diakonii Broumov pořádá Charita Zábřeh.

Jako v předešlém roce, bude i letos sběrným místem v Zábřehu objekt bývalého skladu Českých drah na Olomoucké ulici (u nádraží za odbočkou k firmě Hevos) a v Mohelnici pak přízemí Městského kulturního střediska Mohelnice (ul. Lazebnická 2) a přilehlé parkoviště, kde organizátoři budou skládat elektrospotřebiče a rozměrnější pytle a krabice přímo do přistaveného nákladního auta. Obě místa budou otevřena od středy do pátku vždy v době od 9 do 17 hodin a v sobotu dopoledne od 9 do 12 hodin. Sbírat se bude veškeré nepotřebné letní a zimní oblečení, obuv, lůžkoviny, prostěradla, záclony, látky, přikrývky, deky, domácí potřeby (černé a bílé nádobí), skleničky. Aby se věci nepoškodily transportem, je třeba je zabalit do igelitových pytlů nebo kartonových krabic.

Díky spolupráci s firmou ASEKOL budou i tentokrát vybírány použité funkční i nefunkční elektrospotřebiče. Jedná se o elektroniku (telefony, kalkulačky, audio, video), kancelářskou a výpočetní techniku (počítače, monitory), malé domácí spotřebiče (fény, holicí strojky) až po tzv. bílé zboží (sporáky, pračky, ledničky). Po odborném přezkoušení a roztřídění budou darované funkční spotřebiče nabídnuty lidem, kteří si nákup nového vybavení nemohou dovolit. Zbývající nefunkční spotřebiče budou předány k ekologické likvidaci.

Provozní náklady spojené s konáním sbírky (pronájem zázemí, doprava nákladním autem, obalový materiál) představují zhruba 1 Kč na 1kg odevzdaného materiálu. O tento příspěvek organizátoři prosí dárce, přispět lze do zapečetěné pokladničky umístěné na sběrných místech.
Že celá akce není jen prostou sbírkou, ale má i sociální rozměr, dokazuje fakt, že již od jejího prvopočátku organizaci a bezproblémový průběh zajišťují dobrovolníci Charity – nyní převážně lidé v hmotné nouzi, které Charita ve výkonu dobrovolnické služby organizuje. A že je na co navazovat, dokazují údaje z loňska, kdy na podzim celkem 23 dobrovolníků společně odpracovalo 290 hodin a za tři dny se jim podařilo zaplnit oba přistavené vagóny, což představuje přibližně 19 tun darovaného materiálu.

 „Chcete-li pročistit domácnost a připravit ji na jaro, nezapomeňte si tedy v kalendáři poznačit poslední čtyři březnové dny,“ vybízí za organizátory ze zábřežské Charity Ludmila Macáková.

Ludmila Macáková – vedoucí Dobrovolnického centra