Svátek má Ivan
Všestranně podporujeme nestátní neziskové organizace z Olomouckého kraje a pomáháme jim. Vytváříme trvalý prostor pro komunikaci a spolupráci neziskovek mezi sebou i vůči jiným sektorům společnosti.

Startuje program Google pro neziskové organizace

googleblogG4NP bDobře víme, že neziskový sektor stojí na nadšení a snech něco změnit. S cílem podpořit projekty, které aktivně zlepšují život kolem nás, jsme před pěti lety v Česku uvedli pilotní kolo programu Google Ad Grants (bezplatnou inzerci ve vyhledávání Google). Vidíme, že české neziskovky internet vnímají jako efektivní komunikační a propagační nástroj svých aktivit. Od února 2015 se mohou zapojit do programu Google pro neziskové organizace, který byl doposud dostupný v 8 zemích světa.

Program sdružuje nástroje Googlu pro neziskovky pod jednou střechou. Kromě již dostupné bezplatné inzerce ve Vyhledávači Google a pokročilých nástrojů YouTube budou neziskovky nově moci zdarma využívat sadu online aplikací Google Apps pro neziskovky (Gmail, Kalendář či Google Disk). Program také nabízí výukové materiály, případové studie nebo možnost zapojit se do světové komunity neziskovek a sdílet své zkušenosti.

 

Součástí programu Google pro neziskové organizace jsou:

  • Google Apps pro neziskové organizace: Bezplatná verze profesionální sady firemních online nástrojů Google Apps, která zahrnuje Gmail, Kalendář Google a Disk Google pro spolupráci a možnost využít 30 GB úložného prostoru.
  • Google Ad Grants: Bezplatná inzerce ve vyhledávání Google až do výše 10 000 $ měsíčně pro propagaci a zvýšení povědomí o aktivitách.
  • YouTube: Prémiové budování značky pomocí kanálů YouTube a zvýšená kapacita nahrávání.

Zkušenost s využíváním Google Ad Grants mají už například organizace Člověk v tísniDobrý andělnebo Unicef.

„Program Google Ad Grants už do sbírek Člověka v tísni přinesl přes 2 miliony korun a naše reklamy si prokliklo 700 tisíc uživatelů. Díky tomu jsme mohli nakoupit několik tisíc koz či školních pomůcek pro nejchudší lidi na misích. Další výhodou je možnost dát vědět o tématech, kterými se zabýváme, ať už se týkají chudoby v Česku či lidských práv ve světě,“ říká Tomáš Urban z organizace Člověk v tísni. 

Markéta Křížová z Dobrého anděla jej doplňuje: „Jako nezisková organizace bychom si propagaci v takovém rozsahu mohli jen stěží dovolit. Každý měsíc plného využívání Google Ads Grants naši reklamu zobrazí 800 tisícům uživatelů a proklikne na ni téměř osm tisíc lidí.“ 

„Největší přínos jsme zaznamenali ve více než 100procentním nárůstu návštěvnosti našich webových stránek a charitativního e-shopu, což se projevilo zvýšeným počtem objednávek nabízených produktů i on-line darů na pomoc dětem v rámci našich programových aktivit, které UNICEF rozvíjí ve více než 150 zemích světa,“ potvrzuje Hana Čermáková z UNICEF.

Organizace, které se chtějí do programu zapojit, musí být neziskovou organizací s odpovídající právní formou a splňovat podmínky programu. Způsobilost neziskových organizací k zapojení pro Google ověřuje síť TechSoup Global, která v České republice působí prostřednictvím partnerské organizace Sdružení VIA realizující program TechSoup Česká republika.

Více informací o programu najdete na stránce www.google.com/nonprofits.

Martina Joneková
Google ČR