Svátek má Soňa
Všestranně podporujeme nestátní neziskové organizace z Olomouckého kraje a pomáháme jim. Vytváříme trvalý prostor pro komunikaci a spolupráci neziskovek mezi sebou i vůči jiným sektorům společnosti.

Podzimní číslo Světa neziskovek rozebírá téma Public Relations

Svět neziskovek foto PixaBayPublic Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, blogů, vlogů, bloggerů i youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat?

Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí. Nové číslo Světa neziskovek přináší skvělou příležitost si uceleně přečíst o principech PR pro ty, kteří si nejsou úplně jisti v kramflecích. Zkušení Mindless a Barbora Vágnerová Vás v rozhovoru nalákají k marketingové smršti, kterou na říjen přichystali. Ani ostřílení píáristi nepřijdou zkrátka – Svět neziskovek nabízí pohled do zákonitostí krizové komunikace očima experta a přichystal také tematickou případovku s Umsemumtam. Kromě toho se dozvíte, co všechno se šustlo v neziskovém světě, tipy doporučí, co číst v září, aby Vás manažerský úspěch neminul, a v neposlední řadě Vám poradí, jak se připravit na daň z příjmů.

Z obsahu čísla vybíráme:

Téma: Alchymie jménem PR

Public Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, blogů, vlogů, bloggerů i youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat? Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí. celý článek

Rozhovory: Hledá se marketing. Zn.: Prakticky a efektivně

Marketingová energie do žil českého nezisku. Tak lákají na novou konferenci NGO Positive její organizátoři, ostřílený markeťák Karel Novotný alias Mindless a Barbora Vágnerová z BPLANS be organized. Konference slibuje 21. října prakticky naservírovat pořádnou porci marketingu neziskovkám. Troškařit se nebude, s novou inspirací jich po nabitém dni odejde celá stovka. Jak se šil program na míru neziskovým potřebám a proč s tím marketingem pořád bojujeme, čtěte v – rovnou dvojitém – rozhovoru. celý článek

Články: Jak na PR v neziskovce? Investujte do strategie a vzdělávání

V dubnu 2015 v tichosti prolétl médii průzkum CVVM, který zkoumal důvěru lidí v organizace a instituce činné ve veřejném prostoru. A výsledky ukázaly jednu pozoruhodnou věc. Neziskovkám důvěřuje pouze 44 % populace. Organizace, jejichž posláním je péče o veřejné blaho a šíření sociálních inovací, získaly v průzkumu nižší procento důvěry, než policie zmítaná korupčními kauzami nebo až příliš často a očividně selhávající média. Jak je to možné? Jednoduše. Český nezisk má naprosto tristní PR. celý článek

Ze světa neziskovek: Starosti s tabulkami hoďte za hlavu. Přichází Migaloo

Manažer, fundraiser, koordinátor, sekretářka i uklízečka v jednom aneb pracovník neziskové organizace. Boj s excelovými tabulkami, zadávání a kontrola úkolů po e-mailech, kontakty v excelových tabulkách a jejich aktualizace, potápění se v hromadné komunikaci s kolegy. Poznáváte své žrouty času? Velkou část této administrativy za vás teď spolehlivě a jednoduše udělá počítač. Přesně tak, jak chcete a jak si nastavíte. Nový nástroj Migaloo napomůže profesionalizaci českého neziskového sektoru. celý článek

Poradna: Aby vás nepřekvapila daň z příjmů právnických osob

Na první pohled by se mohlo zdát, že je trochu předčasné zabývat se na konci léta daněmi, které obvykle platíme až v březnu. Proč jsme přesvědčeni o tom, že je to právě teď vysoce aktuální téma? Čtěte dál a poučte se, třeba vám ušetříme spoustu problémů. celý článek

Vzdělávání Syndrom vyhoření, jeho příznaky a prevence v sociálních službách - AKREDITACE MPSV (29.9.2016)

Kurz definuje základní pojmy z oblasti syndromu vyhoření. Zabývá se základními příznaky jako je fyzické, psychické a mentální vyčerpání a jak se projevují. Informuje o základních fázích syndromu vyhoření, ke kterým patří idealistické nadšení, stagnace, frustrace a apatie. Dále se zabývá pracovními a osobními rizikovými faktory vzniku syndromu vyhoření a vlivem typu osobnosti na projev a průběh syndromu vyhoření. Definuje možnosti prevence syndromu vyhoření. Program zahrnuje konkrétní příklady, cvičení, testy a případové studie z praxe v sociálních službách k danému tématu. celý článek